SCHOLA GRAPHIDIS MŰVÉSZETI GYŰJTEMÉNY
  • Főoldal
    • Hírek / Archívum
    • Önkéntes és gyakornoki programok
    • A gyűjteményről írták
  • GYŰJTEMÉNYEK
    • Grafikai Gyűjtemény
    • Régi könyvgyűjtemény
    • Fotógyűjtemény
    • Gipszmásolat- és szoborgyűjtemény
    • Levéltár >
      • Tanárok, hallgatók, művészek és építészek
    • A 18. századi kezdetektől
    • Esettanulmány: "Egy gyűjtemény születése"
    • Rajzoktatás-módszertani Digitális Könyvtár
    • Digitális tananyagok távoktatáshoz
  • Kiállítások
    • Akik Budapestet építették >
      • Építészeti rajzok
      • Építészeti műlapok
      • Gipszmodellek
      • Egy kiállítás képei
      • Impresszum
    • Ceux qui ont construit Budapest >
      • A korabeli Budapest ...
      • A Millenniumi Földalatti ...
      • A 18-19. századi előzmények ...
      • A Budapest Székesfővárosi Iparrajziskola ...
      • Gipszmodellek
      • Építészeti könyvek, műlapok
      • Egy kiállítás képei
      • Impresszum
    • Gipszbe öntött tudás
    • Ez is szecesszió >
      • Épületornamentika
      • Növényi ornamentika
      • Állatalakos ornamentika
      • Magyar ornamentika
      • Egy kiállítás képei
      • Impresszum
    • Akik Budapestet építették 3.0 >
      • A korabeli Budapest ...
      • A Millenniumi Földalatti ...
      • A Budapest Székesfővárosi Iparrajziskola ...
      • Gipszmodellek
      • Építészeti könyvek, műlapok
      • Egy kiállítás képei
      • Impresszum
  • ESEMÉNYEK
    • Gipszkonferencia 2016
    • ICOM workshop I / 2016
    • ICOM konferencia / 2019
    • Családi nap a Kisképzőben 2019
  • Projektek
    • AthenaPlus
    • Art Nouveau Season On Europeana
  • Munkatársak
  • EN

ÉPÜLETORNAMENTIKA


A kiállítás első tematikus egysége a századfordulónak az épületornamentika elemeire kiterjedő terveit, invencióit mutatja be. A korabeli terminológiában "modernnek" nevezett új stílus tervezői a legapróbb építészeti részleteket is invenciózus módon próbálták kialakítani, a tervező tevékenység ezért az ablak- és ajtónyílások úttörő megfogalmazása mellett például az oszloprend minden elemére, így a lábazatra, az oszloptörzsre és a fejezetre is egyaránt kiterjedt. Ezt a törekvést illusztrálja a német festő, építész és iparművész, az elsősorban Art Nouveau stílusú ékszereiről és tipográfiai tevékenységéről, jellegzetes fontkészleteiről ismert Max Joseph Gradl (1873-1934) válogatása.
Az 1903-ban megjelent Moderne Bauformen francia, holland, német és angol építészek terveit, építészeti részleteket, enteriőröket, homlokzatokat mutat be építészek és építőmunkások számára. Ehhez társulnak azok a felnagyított reprodukciókban bemutatott mintalapok, melyeket az Art Nouveau design úttörőjeként ismert svájci születésű francia iparművész, designer Eugène Grasset (1845-1917) tervezett és a La Plante et ses applications ornementales című portfólióban jelentetett meg 1896-ban.



Schola Graphidis Művészeti Gyűjtemény | Magyar Képzőművészeti Egyetem - Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium
1093 Budapest, Török Pál u. 1.
|
Telefon: 217-6833, 217-5180; Fax: 217-5180
©
2015–2018
Proudly powered by Weebly